pondělí 1. dubna 2013

ČB (K2) - 17.3.2013 - Gride, Staer, Batalj

 Nebyl pochyb o tom, že tento koncert bude opět něco mimořádného. Nic jiného od akcí, které mají v rukách NAAB, neočekávám. Rovnou mohu říci, že i tentokrát se jednalo o něco neuvěřitelného, co ve mě zanechalo hodně špíny a snad i psychického narušení, jehož následky budou čitelné dalších několik dní.
Dnešek byl speciální také tím, že jsem vše nechal osudu a tudíž jediní mě známí, byli Gride.


Díky dopravním problémům, dorážím do K2 se zpožděním, kdy už se zdálky nesou tóny první bandy. Gride s nezaměnitelným Inyho řevem pozná každý! Naštěstí jsem propásl pouze dva songy. A zbytek setlistu si užívám s osazenstvem klubu, čítajícího kolem dvacítky lidí. Ale to už na akcích noisového komanda, bývá zvykem.Pánové z Prachaticka se s tím rozhodně nepárali. Neděle, nebo pondělí, Gride to drtí, jako kdyby byl každý den poslední. Úděl prvočísel, Kafe, noviny a rohlík s máslem, další a další dnes už velmi známe pecky, jsou vražedné. Mistr Čert, za bicími, opět předvádí své umění a naznačuje, že jeho přezdívka mu náleží právem. Na světlo se dostala informace, že pánové mají nahraný materiál na novou desku, která podle nových songů, jenž zazněli při dnešním koncertu, bude veledílo. Rychlý hardcore spolu s Inyho texty je výlet na konec světa a zpět, který na každém koncertu absolvujete, při běsnění v kotli. Nemám co bych k dnešnímu koncertu dodával. Tato partička muzikantů funguje, jak přesně seřízené hodinky, které odpočítávají čas do konce zkázy. Vynikající koncert a začátek dnešního večera. Buďte v pozoru a nenechte si ujít tyto ďábly při živém běsnění.
Po přestavění komplet pódiovky a tudíž vcelku dlouhém čekání, přicházejí Staer. Norští vikingové bourající všechny evropské brány, rozhodně v Budějkách nadělali slušnou paseku. Tohle je čistá, hutná a velmi temná noise kombinace punku, hardcoru a tvrdých basových linek, které zabolí. Uf, ještě teď z toho mám husí kůži po celém těle. Od prvotního okamžiku, kdy tato banda odpálila ohňostroj všeho špatného, jsem byl zatlučen do země. Nečekaná smršť instrumentálních vyhrávek, rdousící každou mojí buňku živé hmoty. Byl to černý sen, při kterém jsem se ocitl v hustém severském lese, ze kterého nebylo úniku a všude kolem mě se pohybovalo stvoření jménem Staer. Svými tesáky se zakusovalo hlouběji a hlouběji do mého masa a kostí. To co předvedli tito tři lidé, jen s pouhými nástroji, ve mě zanechalo jednoznačně psychickou újmu. Žádný zpěv, jen tvrdá, hutná melodie basy, kytary a bicích vytvořila vynikající atmosféru.
Po skončení jsem byl nucen dovláčet své mrzké tělo na sedačku a z plných plic se nadechnout. Netušil jsem však, co bude následovat.
Opět nastalo velmi dlouhé čekání, ale vyplatilo se. Venku svou dlouhou a pevnou rukou vládla stále paní zima a v klubu se schylovalo k scenérii těch nejhorších hororů, jaké zatím filmový svět stvořil. Batalj byli připraveni. Pokud norští spolubojovníci byli temní, tato banda byla čiré a ničím nekalené zlo! Klávesy, kytara a bicí vytvořili sedmý div světa. Spíše tedy zkázu. Experimentální noise v jejich rukách působil, jako žhavý uhlík, vykáknutý samotným Luciferem. Pokud mě za poslední dobu něco totálně rozsekalo, tak to byli právě Batalj. Čekal jsem následky, ale ne takového rázu. Celý následující den jsem strávil v agónii psychických výlevů a vehementních bojů se svým svědomím. Koncert to byl opravdu prvotřídní. Bubeník do toho třískal jen jednou rukou, oba zpěvy zněli, jako výkřiky zatracených duší, snažící se v posledních okamžicích zachránit. Všemu vévodili různé přechody a efekty, které vytvářeli právě tuto nepolapitelnou atmosféru. Nedělám si iluze, že většina živých tvorů, by při této muzice utekla a schovala se doma pod postel. Mě však dávka od těchto bídných červů sedla náramně a s radostí bych neváhal vyrazit znovu.

Všechny kapely mají na kontě už nějakou tu nahrávku, takže máte-li chuť objevit nové, pro vás třeba, nepoznané území. Neváhejte a shánějte. Nejlepší však bude navštívit živé vystoupení a okusit atmosféru, kterou nedokáže vykouzlit žádná nahrávka.

David

Žádné komentáře:

Okomentovat