pondělí 1. dubna 2013

Praha (Cross Club) - 6.3.2013 - Or, Remek, Václav Klaus, Gagarin

S výhledem na velmi nudnou středu se na poslední moment rozhoduji a vyrážím směr Praha - Cross club. Vše bylo podníceno hlavně tím, že v Milevsku už byla zformována jednotka, hodlající okupovat hlavní město.
A cože v Praze vzbuzovalo takové nadšení? No přeci společné vystoupení kapel Or, Remek, Václav Klaus a Gagarin. Tím bylo jasné, že se večer mohu těšit na nevšední zážitek.


V Crossu jsme s velkým předstihem, takže neleníme a věnujeme se prohlídce celé budovy (většina z nás se zde nachází poprvé). Kavárna, restaurace, sály na hraní, bary - paráda. Na své choutky si přijde i člověk s hravou povahou. Celý prostor působí a i je, jedno velké bludiště, takže známou hrou na zkovávanou, se baví celá parta.

Po přípravách se jako první před plným klubem zjevují Or. Tuhle partu jsem objevil někdy v půlce minulého roku a poslali mě do kolen. Hlavně jejich demo, mi doma hraje až nezdravě často (úsměv). Byl jsem tudíž velmi zvědav, jak to dnes kluci roztočí na živo. Samozřejmě do dopadlo na výbornou. Energická show. Výborná hudba střídající pomalé pasáže se středním tempem. Vše se neobejde bez noisových vsuvek, ale v duchu punkových kořenů. Hudba měla až melancholický nádech, kde k vám promlouvá výbornými texty zpěv, kterému je rozumět - velké plus. Jediné negativum, z mé strany byl, až moc nahulený zvuk. Žádné zklamání se tedy nekonalo a jsem zvědavý na další kroky této party.

U druhé kapely jde subjektivita stranou. Remek jsou kapela, na kterou vždy rád vyrazím a nejinak tomu bylo dnes. Od prvních hutných tónů, zahaluje celý klub energická hudba, která má, aspoň pro mě, neskutečný tah. Je vidět, že většina kapely působí, nebo působila, ve velkém množství dalších projektů. Namátkou stojí zmínit Lakmé, Dakhma, Osawatomie, Gattaca.
Staré vypalovačky, u kterých si rád s kapelou zakřičím texty, střídají nové, nesoucí se v chaotickém duchu, kdy zpěvu není skoro rozumět. To mi, ale vůbec nevadí, právě naopak. Daleko více vnímám kytaru a zbytek nástrojů, které mi pokaždé nadělají slušnou paseku v hlavě, což u mě znamená nejlepší výsledek. V den, kdy píši report, se na světlo světa, vyklubala nová deska - split se slovinskými Paperplanecrash. K dostání určitě ve většině dister, ale nejlepší pocit, je koupit desku na koncertě přímo od kapely. Proto není na co čekat!


Druhou dvojici otevírá kapela s výstižným názvem - Václav Klaus. Vcelku by mě zajímala reakce, na tuto bandu, od jmenovce, který do nedávna trůnil na  Pražském hradu.
Ač dost lidí opouští sál, já jsem opačného mínění a rád si poslechnu pořádnou palbu. Trošku jsem se připravil a poslechl několik nahrávek. Moje fastcorové já, je uspokojeno. Bordel jak se patří. Žádné balady, ale pořádný špinavý nášup a v té nejkratší možné době. Nebyl čas na žádné přemýšlení, tady šlo o rychlost, která byla vytáčena do červených! Pokud jsem si nedávno stěžoval, že už se nemůžu dočkat letošního OEF, tato banda mi vlila krev do žil. A nakonec snad poslední poznámka - Rabies mají silnou konkurenci (úsměv).

Závěr dnešního velkolepého večera měli v rukou pánové od ruského letectva. Gagarin je uskupení šílenců kombinující elektrickou a screamo hudbu, zabalenou do DIY kabátu. Ač elektro ve své podstatě nemůžu ani cítit, Gagarin si mě ihned vtáhli do své smyčky, ze které nebylo úniku. Jejich tvorba je pro mě spojením esencí punku a efektového šílenství. Jsou tu zastoupeny všechny prvky, které miluji. Kytara, bicí a uřvaný vokál. Celou bandu, ale posouvá právě nahoru síla kláves a skvěle sehrané melodického pasáže elektra.
Samostatnou kapitolou jsou texty. Nejsou to žádné slátaniny, ale jedná se o osobní pocity a výpovědi ze života v dnešní společnosti. Tady je jednoznačné vodítko mezi hudbou a textem, oboje spolu souvisí :-)

Na konec bych rád dodal, že celý koncert byl benefiční akcí na pomoc slečně, která se naskytla v problémech. Je obdivuhodné, že některým lidem v dnešní době, záleží na osud jejich kamarádů a ve vážné situaci se nebojí pomoci. Proto, ač z akcí nemám nic společného, chci všem kteří přišli poděkovat. Doufám, že se vybralo hodně, protože klub byl narvaný k prasknutí.

Opatrujte se,
David

Žádné komentáře:

Okomentovat